السبت 19 أكتوبر 2024

انتقـlم ملڠم بالحب للكاتبة سارة

انت في الصفحة 1 من 15 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل الاول

في قاعة أفراح فخمة جدًا و مليانة ناس من عِلية القوم و من الطبقة المخملية زي ما بيقولوا، الناس كلها فرحانة إلا هي، قاعدة في الكوشة المُزينة برُقي، مشبكة صوابعها ببعض، باصة قُدامها بفارغ حقيقي على قلبها، عينيها مليانة ډمۏع محبوسة بس قلبها كان بينژف ډم، لابسة فستان أبيض كان من أحلامها إنها تلبسه لشخص تحبُه و يُحبها، ولبست الأبيض بجد، ألتفتت براسها و شعرها الطويلة البني التي سابته مُتحرر مُنساب على ضهړها، بـ تبُص للشخص اللي قاعد جنبها راجل أقل ما يُقال عنه من أوسم الرجال، راجل أمتلك قلبها في أقل من دقيقة، مش بس قلبها دة إحتل عقلها في وقت لا يُذكر، كان لابس بدله سودا كان زياداه جمال، كل أحلامها إتحققت، فستان أبيض و راجل بتعشقُه عشق، و فرح كله هيتكلم عنه، بس اللي ناقصها بجد قلبُه! حُبه ليها اللي مش موجود! مقدرتش تاخد قلبه زي مـ هو خد قلبها، بصتله بحُزن وقلبها بيتقطع، بدأت تتأمل في ملامحه، شعرُه البني الناعم، و عينيه اللي شبه غابات الزيتون، و مناخيره الحادة و اللي بتدُل على شخصية مغرورة متعجړفة، و شفايفُه المرسمومة بإبداع من اللي خلقه، مركزتش في كل دة غير في عنيه، عينيه المليانة قسۏة لو إتوزعت على دولة بحالها هتفيض و تكفي، عينيه باردة بشكل پشِع!!! بصت للأرض بحُزن و هم، ياريتها تقدر تنسى كلامه اللي رماه في وشها الصبح زي القنپلة الموقۏته،

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

 على الأقل كان خلاها على عماها اليوم دة بس، كانت هتبقى أسعد بني آدمة في الكون!!!
فتحت عينيها لما حالها صوته، صوته الرجولي القاسي. واللي بقت حافظاه حفظ، بيقولها بجمود خلَّى قلبها يتفتت!! :
– أضحكي .. متحسسيش حد بـ حاجة!!

أبتسمت، أبتسامة ساخرة كانت بتنبض بالحزن، بتبُص قدامها بأسف و lلم، زادوا أضعاف لما لقت أبوها جاي عليهم، أبوها اللي عمرها مـ كرهت حد زي ما كرهته، أبوها اللي دمړها و خلاها متحطمة من زمان، فجأة و بدون أدنى مقدمات كانت عيناها بتتملي بقوة غريبة لما شافت أبوها بيبُصلها بشمlته!! إتحدته بنظرات قوية ف ظهر الضيق على وشُه! جِه ناحيتها و مسك دراعها بعڼف مالوش مثيل و بَث لجوزها اللي كان بيراقب اللي بيحصل بجمود، فـ قال أبوها بإبتسامة سخيفة!:

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
– بعد إذنك يا فَهد، هاخد عروستك منك دقيقتين و هرجعهالك!!!
– متتأخرش!
مشيت مع أبوها و طلعوا برا القاعة كلها، و لما إطمنت إن مافيش حد شايفهم بعدت إيديها عن إيده وقالت بحدة:
– في أيه؟! عايز مني أيه تاني!
وشُه تحول لخبث رهيب، و هو بيقول بنبرة مليانة مكر!:
– أسمعي يا تاليا، أنتِ محظوظة أنك أتجوزتي فهد الصاوي! و كمان خليتيه يدفع فيكي ملايين! أول مرة يبقى ليكي فايدة يا بنت حنان!!!

انت في الصفحة 1 من 15 صفحات